Smojo's Orgasmskola.

09.07.07 / 08 - 00.06



För ett tag sen fick jag en önskan av en läsare. Där jag skulle förklara skillnaden på känslan vi kvinnor får när vi "har skönt" och när vi får orgasm. Jag har funderat länge på detta och det är svårt att klä känslan i ord. Men jag ska verkligen göra mitt bästa.

"Skönt"
För mig är känslan att vara nära en orgasm fantastiskt skön och det känns lite som en liten liten orgasm. Den känslan kan komma och gå många gånger under oralsex och samlag beroende på takt och hastighet.
Jag är av den sorten som har svårt att verkligen komma och det krävs kunskap, finess och i många fall att jag hjälper till själv med fingrarna samtidigt som jag blir knullad.
Det kan också vara en blandad känsla. Lite som bitterljuv smärta (i de fall när man kanske haft mycket sex och är lite öm). Smärta som är skön och går över i rysningar som kryper genom kroppen och killar en i nacken. Jag kan jämföra känslan lite med när man hör något vackert som berör en men inte så pass att det berör till tårar. När en kuk glider in i mig fylls jag och det är en känsla som inte går att uppnå ensam med en dildo. Detta borde jag nog egentligen inte påpeka, men sex utan kondom förhöjer känslan innuti då man känner kanten på ollonet som stimulerar. Känslan av att man är kåt och nära någon man verkligen vill dela ett sexuellt umgänge med gör att den känslan blir starkare än när man är ensam. Jag onanerar mycket på rutin och det gör att jag inte är sprängkåt och inte heller har någon att kyssa samtidigt. Kyssar är hemligheten för mig. Jag blir kåt och det är sensuellt när man delar en fantastisk stund med varandras munnar.

Orgasm
Det finns tre sortes orgasm har jag lärt mig. Fast jag skulle kunna medge att det finns fyra eller kanske fem.
En av dem är den vaginala, den har jag upplevt många gånger i yngre ålder med en och samma kille. En vaginal orgasm kan också leda till en fontänorgasm i mitt fall (villket jag enbart upplevt fullt ut med mig själv). En fontän orgasm kan jag få via oralsex och vanligt samlag. Detta baseras på att jag känner känslan innan men aldrig vågat släppa fullt ut. Det som krävs är att stimulera området i slidan som ligger fram mot magen. Inte långt in utan där det känns.. vet inte hur jag ska förklara, men kanske "knottrigt". Men för att fullända en fontän orgsam måste fingret eller kuken ut vid exakt rätt tillfälle. För tjejen känns det som man ska kissa på sig och där gäller det att bara slappna av och låta det hända (vilket är mycket svårt). De två först nämnda är inte lika kraftig för mig som klitorisorgasm kan vara. Den är mer intensiv och framkallar "krampningar" i underlivet. och man ryser genom hela kroppen. Den orgasm som jag gillar mest är den kombinerade orgasm. Den som utlöses av både vaginal och klitoris på samma gång. Vet inte hur män känner för att man smeker sig själv under tiden, men jag kan försäkra mig om att i mitt fall beror det på att den kombinerade är grymmare än någon av klitoris eller vaginal. Det har alltså ingenting att göra med mannens (som män i vissa fall kan tro) "dåliga" prestation med kuken. Kombinerad orgasm är också maximal med analstimulans samtidigt. Den femte skulle jag säga är den anala. Det sägs att män har någon slags g-punkt i analen, vilket jag helt och hållet tror på. Men jag tror att vi kvinnor har samma fördelar. En analorgasm är även den otroligt kraftig, i synnerhet om den kombineras med klitorisorgasm. Så kanske den också skulle kallas kombinerad orgasm. Vad vet jag.

Detta är lite vad JAG tycker och är absolut inga fasta fakta. Jag har ingen annan källa än mig själv (och tjejkompisar) att gå till i detta fall. Viktigt att jag påpekar detta och har Du något att tillägga är Du hjärtligt välkommen! För det är ett intressant ämne och jag önskar jag kunde ge mer utförlig beskrivning för allas parter. Men som sagt, kommentera GÄRNA om det finns något att tillägga eller motsäga i personliga fall.

Tack för ikväll!
-:Over and Out:-

Kommentarer
Postat av: BA

Härligt inlägg...

Vill bara säga att jag tycker det är sexigt när tjejen smeker sig själv samtidigt som vi knullar... sen låter det som att du är som klippt och skuren för följande: 1: att ligga på köksbordet och känna en hård kuk som knullar dig i olika tempon samtidigt som killen håller i en vibrator som han retsamt leker med över din klitta, när du sen blir så kåt att du måste hjälpa till så gör du det och du kommer kanske samtidigt som killen eller precis före L



2: en personlig favorit är att slicka dig för att när kåtheten byggts upp ordenligt så smekds du vaginalt (även analt om du gillar det) av fingrarna så att tunga och fingrar för dig framåt i kåthetens dimma. Alternativet om du vill ha något större vilket jag gillar skarpt också, är att jag då kan knulla dig med en dildo samtidigt som min tunga leker och retas med din klitoris....



Återigen tack för ett intressant inlägg, då den kvinnliga orgasmen alltid varit intressant för mig....



kram

2009-07-08 @ 08:55:39
URL: http://6inshtlm.blogspot.com
Postat av: Sheila

Första funderingen är på huruvida du kan få fontänorgasm enbart för dig själv, men via samlag och oralsex? Jag skulle vilja få mina någon gång via oralsex, speciellt nu som jag börjat få lite fart på dem, så att säga. Det blir inte bara jätteblött utan rent av syns vad det är som händer. ;) Jag skulle vilja vara den som "sprutar ner" min partner någon gång. För att se hur det känns. ;)

2009-07-08 @ 10:38:29
URL: http://myladysheila.blogspot.com/
Postat av: Smojo

Sheila - Jag förstod att den frågan skulle komma när jag dubbelläste texten.. Jag kan känna när det är påväg liksom, men jag har svårt för att slappna av så jag har inte låtit det ske, men jag känner att om jag slappnar av nu så sker det. Tänkte mer än jag läste.. Händer alldeles för ofta ;) Det är nog en mäktig känsla att spruta ner någon. Jag har vart nära mest vid oralsex och någon enstaka gång vid sex. Senast med R.. Mums.



BA - Ingen orsak käre du. Allt låter bara helt fantastiskt! Köksbordet är ju en total favorit. Jag har ok tajming att matcha min partners orgasm.. eller så brukar de matcha mig :) Men det är trevligt att komma tillsammans ;)

2009-07-08 @ 11:42:40
URL: http://smojo.blogg.se/
Postat av: BA

Smojo,

härlig du är som person L

Tajming och känslan av att komma tillsammans kan vara grym, samma sak när man till och från bara låter bägge ta hand om den enas njutning, grymt....



Intressant inlägg av Sheila, hmm har aldrig varit med om en rejäl fontän orgasm av en tjej, bara smått, men kan tänka mig att det är en häftig känsla för en tjej att spruta ner killen hehehehe och jag ser fram emot att höra mer om det i framtida inlägg....



Att ge och få oralsex är grymt och jag hoppas ni bägge får riktigt skön oralsex inom kort och då menar jag av tunga, lättar, händer, fingrar som tar hand om era hälriga kroppar......



kram

BA

2009-07-08 @ 14:02:16
URL: http://6inshtlm.blogspot.com
Postat av: samborombom

mm, när ni pratar sådär stiger mitt hopp för mänskligheten! Jag tänker mig en tävling mellan er båda om vem som sprutar hårdast, jag kan vara domare;)



En utveckling av texten ovan vore ju en analytisk jämförelse mellan smojos 10 vanligaste orgastläten. Önskar jag hade kunskapen att skriva en sådan.

2009-07-08 @ 21:48:10
Postat av: mammatezzan

tack för upplysningen om det där med anal orgasm, då är det inte bara jag som upplever det :)



Och fontänorgasm låter ju häftigt, jag hoppas på att träffa ngn som kan ge mig det sometime

2009-07-09 @ 11:06:12
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/
Postat av: Smojo

BA - Tajming är det bästa sexet helt klart! Och tackar för lyckoönskningar Jag hoppas också på mkt oralsex framöver ;) Detsamma till dig!



Samborombom - Osgamsläten? Jag ska fila på den du. En tävling, jo det vore väl gött att få vara domare i den? ;)



Mammatezzan - Det hoppas jag också för dig :) You go girl!

2009-07-11 @ 00:10:25
URL: http://smojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0