Gynekologen och en Fin Kille

09.02.19 - 23.28

En väldigt konstig dag i Smojos liv. Konstig men bra! Jag känner att det mesta jag gjort idag har varit för det bättre.
Dagen började med att jag sov alldeles för länge. Och sen snoozade jag på det. Typiskt mig att alltid göra så. Jag gick upp åt en liten frukost. Loggade in på msn och vem loggar in direkt efter mig om inte Olle. Jag hade skrivit som kommentar på msn att jag vänt på dygnet. Han frågade mig om det. Jag förklarade. Vi pratade på en lång konversation om träning och motivation (!). Tillsist sa jag att jag var tvungen att gå. Då kontrar han med "Ok, jag som tänkte höra om du var sugen, men vi får ta det en annan dag då". Typiskt honom att dyka upp igen intresserad när jag minst anar det..
I vilket fall hade jag ett uppdrag idag. Jag skulle göra ett sånt där roligt besök hos gynekologen.. Så jag tog mitt pick och pack och rörde mig mot den där mottagningen jag gick till.
Det är alltid vemodigt att gå dit. Man fick fylla i ett sånt där dokument som man alltid får göra. Där man svarar ja eller nej på olika frågor ang ens könsorgan. Jag var lättad när jag upptäckte att jag svarade nej på alla frågor om olika besvär. Det enda jag egentligen skulle göra var en rutinmässig "Check up".
Efter 1,5 timme blev jag inropad. Allt gick ju såklart superbra och hon gjorde även ett HIV-test.. Vilket jag avskyr, men ibland måste det kollas också. Jag hatar nämligen sprutor!! Måste berätta om hur fascinerad jag är över sjukvårdens framsteg. Förr, när jag var yngre var det gynstolen direkt vid testning av klamydia och alla dessa roliga sjukdomar. Sen hittade de på att man kunde ha en sjukdom som hette Mykoplasma som skulle vara någon variant av klamydia i urinröret.. Detta test utfördes genom att trycka upp en tops i urinröret (vilket gjorde helveeetiskt ont) och nu är det bara att göra klamydiatestet själv på toaletten! Idag kan väl ingen yngre kvinna ha samma Gynekologskräck som vi hade när vi var yngre. Undrar hur det gick till på mammas tid.. huuuuuu, jag vill inte ens veta. OCH ännu en sak som gör mig glad är att man kommit på ett preventilmedel i form av en "ring" som man för upp i härligheten och låter vara där i 3 veckor. Minimalt med hormoner som man inte ens stoppar i sig. Det kan inte göra mycket med humör och vikt i de små mängderna! Ett stort HURRA för sjuukvården!!!!



När jag satt i väntrummet fick jag ett sms av Herr. Det gjorde att jag log lite. Trodde det var en tjejkompis som jag satt och messade med. Blev helt chockad! Han frågade om jag var ledig ikväll. OM jag var. Vi messade fram och tillbaka om att ses hos mig. Jag gav mig av hemmåt, handlade frukt, cola och chips (man vet aldrig om det är något man vill bjuda på). Men chipsen glömde jag i affären.. antar att de blev glada eftersom jag råååkade ha sönder en annan chipspåse innan :) Jag är inte så bra på det där med chips. Många konstiga chipsolyckor i mitt liv.
Nåväl. Jag duschade, plockade undan lite och var allmänt nervös.. Tillslut kom han hit. Måste säga att Herr är en himla fin kille ;) men jag tror att han kanske var minst lika blyg som jag. Eller det ska jag kanske inte säga. Antingen blyg eller ointresserad. Jag kan säga att jag var motsatsen till ointresserad! Jag hade kunnat kasta mig över honom, men det hade kunnat bli jättekonstigt om han nu kände tvärtom dvs.
Det var väldigt trevligt, ganska tyst och lite pinsamt. Men bara på ett sånt där pirrigt sätt, lite som när man var yngre :) Första gången man ses kanske ska vara över en öl eller liknande. Men dethär var ju en mysig liten variant.
Om du är sugen på att ses igen får du gärna höra av dig så lovar jag att inte vara så blyg nästa gång ;)

Jag är ensam, kåt och förvirrad nu. Eller förvirrad är fel att säga.. lite som när man var 15. Lite förväntansfull och nyfiken.
Men jobbet kallar redan kl 8 imorgon så det är baskemig dags att hoppa in i bingen. God natt alla läsare ;)

-:Over and Out:-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0