Otrohet

09.02.20 - 23.30

En sjuuuuukt tråkig dag. Det enda roliga är att jag messat lite med en jättesöt kille som jag fått kontakt med på en dejtingsajt. Vi har ännu inte träffats och messar inga "gulliga" sms utan mera banliga. Men det är alltid roligt att få störas i sin tråkiga vardag av någon som bara vill säga "hej".

Jag har jobbat heela dagen, installerat en webcam och lagat gudomlig mat! Inte visste jag att jag var en sån fantastiskt kock :D
Ingen blogg är intressant att läsa, jag är ensam hemma, jag jobbar imorgon, Olle är bortrest och jag är kåt. Kan ju knappt bli värre!

Otrohet mina vänner. Finns det något positivt med det? Är det svart eller vitt eller tycker ni att det finns någon gråzon?
Ni ska få höra MIN syn på det.

Negativa aspekter -
Den som är otrogen i ett förhållande sviker ett av de största förtroenden. När man älskar någon är det den man känner mest i hela världen. Den man litar på mer än ALLA andra. Det är ett tungt nederlag att bli sviken av denna person.
Man kanske dödar något inom den andra. Har någon mer än jag gått in i ett förhållande helt tokigt kär och lovat varandra att "vi ska minsann inte vara otrogna mot varandra". "Vi har stake att berätta det för varandraeller göra slut innan det händer".
Har du någongång lovat din älskade att aldrig begå en så hemsk handling? Eller rent av sagt det till dig själv i ditt kära och galna tillstånd? Och sen inte kunnat hålla detta "löfte"? Ja, då är vi fler. En sak har jag lärt mig. Lova ALDRIG något du inte är säker på att du kan hålla. För det värsta sveket vad det gäller otroheten är oftast inte själva "gärningen" utan det att man går bakom ryggen på den andra och sviker förtroendet.

Gråzonen -
Kan jag faktiskt inte så mycket om. Det kanske är den då kärleken svalnat åt båda hållen. Man håller fast vid varandra fast man inte borde. Man är otrogen och har ganska starka aningar om att ens partner gör detsamma. Man känner att man inte kan eller vill straffa den andra eftersom man inte är något vidare själv. Det är den enda gråzonen jag kan relatera till..

Positivt -
Om den ena parten tex tvekar på förhållandet kan (hur dumt den än låter) otrohet vara till hjälp. Den personen kanske måste prova sina vingar för att se vad kärleken är värd. I det här fallet kanske det är bäst att låta "det man inte vet.." vara en bra påminnelse.
Jag har gjort det, jag insåg och jag sa ingenting. Men en sak är säker.. förhållandet blev bättre! Men man ska ju komma ihåg att detta också är ett hemskt svek! Gör man inte otroheten till en frestelse eller något man vill göra om är det inte alltid det skadar.

Planerad otrohet är den värsta sorten. Den när man har en "älskare"/"älskarinna". När man trånar efter någon man inte borde tråna efter. När man stannar i ett trasigt förhållande men har sitt "gottiga" på sidan. Då är frågan om inte ett uppbrott är på sin plats. Tänker på den där "kakan" när jag skriver detta - kakan som man inte kan både ha och äta såklart!
Är man sugen på annat kött kanske man kan fråga sin partner hur denne står inför ex en trekant. Men här tycker jag man ska vara på sin vakt. En trekant i all ära, men man måste vara beredd på att partnen kanske vill ha det annorlunda än du och regler är jätteknepigt att ha med i en sån grej (tror jag) eftersom det blir en begränsning för den tredje personen som nog kan orsaka osäkerhet och otillräcklighet hos denne. Man ska nog vara 110% säker på varandra och vara öppen för alla olika trekanter. Om Du vill vara 1 kille med 2 tjejer, kanske din partner vill vara 1 tjej och 2 killar, 3 killar eller 3 tjejer. För att ta måste man ge!

Nu fick jag lite brottom här.. ska lägga mig och sova! Skriver mer sen :) Imorgon kanske!
Puss o Kram

-:Over and Out:-

Kommentarer
Postat av: Sexkammaren

Spännande du ;)

2009-02-21 @ 20:35:26
URL: http://sexkammaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0