När man trodde att alla gett upp...

080929 - 23.23


När jag trodde allt stod stilla fick jag helt oväntat ett sms från ingenstans av ingen mindre än... OLLE!

"vad gör du? Ses?"

jag svarade att det var pissig timing... jag jobbade och skulle sen möta en kompis som jag skulle sova hos. Svaret blev:

"typiskt... Vi får ta d en annan dag tjejen. Snart..."

jag föreslog ikväll, han skulle kolla på det vad det gällde bil mm, men han har inte hört av sig.

Han är ju mest kåt på söndagar... ha ha ha.


R hör av sig som bara den igen... vill träffas! Det vill ju jag med, men jag vill inte att det ska vara så komplicerat! Jag ser ju helst att vi kan träffas när vi vill och inte bara när han kan. Men det där kan man se ur så många synvinklar. Jag är ju fullt medveten om hans civilstatus, men är man kåt så är man :)


Imorgon har jag garanterad sexdejt! Jag ska sova hos A imorgon. Vi har pratat om det ett tag och egentligen skulle jag dit ikväll men kände att jag bara inte pallar...


Hände mig en så tyyyyiskt mig sak idag. Skulle gå förbi coop i slussen och handla lite. Gjorde det och satt mig på tåget hemåt när jag upptäcker att något saknas... jag hade glömt min fula påse på bussen med två par av mina raffigaste trosor, smink och en kudde. Låter som strunt, men jag såg kvittot på nytt smink framför mig... ingen härlig känsla! Jag hoppar av tåget, ringer nummerupplysningen och blir kopplad till coop. Inget svar... FAN. Jag ringer SL kundtjänst ifall jag glömt den på nåt slags färdmedel, men de verkade ju inte speciellt hjälpsamma så jag fortsätter tillbaka mot slussen och springer in på coop, och där... i ett litet hörn står min kära påse. Blev så glad! Jag är allt en riktig "bag-lady".


6. (Per)

På en klassresa till ett annat land:

Jag var så kär... igen, i en kille i min paralellklass, svensklärarens son Anton. Han var lite rund, hade stort lockigt hår och var kusin med Per. Jag ägnade hela resan ner och hela tiden där med att tråna efter honom. På vägen hem vart vi (trots vår unga ålder) fulla på båten och härjade runt. Jag och min kompis Anna kom på idén att vi skulle bada i poolen de hade under baren. Antons kusin Per hängde med och efter ett tag  lekte vi sanning och konsekvens där i bastun. Per erkände att han hade känslor för mig och jag blev helt chockad. Jag hade inte ens sett honom innan på det sättet. Han var smal, lång, gänglig men söt.

Kvällen slutade med en massa kyssar, hångel och mys. Jag hade fått honom att falla mer. Där på båten, i bussen hem kändes allt bra och Anton var som bortblåst. Men när vi återvände hem var jag inte så säker på att det var Per jag ville ha... Men tiden gick och ju mer vi ägnade tid åt varandra växte den naiva tonårskärleken fram. Jag och Per vart ganska snabbt en och samma person, vi gjorde allt tillsammans och alla sa vårt namn ihop som om det var ett.

Jag tror att jag försummade mina vänner då. Vi var unga och de behövde säkert mig, lika mycket som jag behövde dem utan att nämna det. Jag var ung, dum och förälskad.

Efter några månader ångrade jag mitt beslut i att vara med honom, jag kommer inte riktigt ihåg anledningen idag men jag gjorde slut med Per och han blev helt förkrossad.

Han hade det inte så lätt på den tiden, så jag var ett enormt stöd för honom och samtidigt som jag var hans älskade var jag nog också hans bäste vän.

Han blev så ledsen och vi blev ganska på-en-gång ett par igen. Den här gången var det annorlunda, mer respekt och mer kärlek. Jag kan ärligt säga att detta är ett av de förhållanden jag haft som innehöll såna otroliga mängder kärlek. Han skrev dikter, jag grät, han grät och vi tog hand om varandra.

Efter ett år av bråk och kärlek (se filmen "dagboken") tog det slut... han orkade inte med mer och det gjorde nog inte jag heller utan att jag erkände det för mig själv. Jag tänker fortfarande på Per, hur han har det, vad han gör osv.

Han var min första stora kärlek och jag har gett ett år av mitt liv till honom och det ångrar jag inte för en enda sekund!

Det var svårt att skiljas från varandra, vi träffades mycket efter och hade kontakt länge. Han träffade en ny tjej direkt, men har alltid haft min speciella plats i sitt hjärta och det kan ingen någonsin ta ifrån oss. Han är fortfarande med den här tjejen och jag hoppas verkligen att de har det bra och är lyckliga tillsammans. Han förtjänar det, även om det kan verka som han inte bryr sig. Han har det svårt och han behöver så otroligt mycket hjälp! Hjälp honom, för jag kan inte göra det mer!


-: Over and Out :-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0