Konsten att få Knulla

09.04.02 / 03 - 00.31



Det är ju frågan! Vem kan konsten att få knulla? Vad är de hemliga knepen? Just nu läser jag boken "Spelet" av Niel Strauss för att ta reda på närmare hur män beter sig. Om jag nu får ut något av det. Det går segt, men framåt. Än sålänge har jag bara läst några sidor om killar som har "det". För visst finns dem. Jag har träffat dem. Män som bara behöver visa sig och har 10 brudar suktandes efter sig. Det konstiga med dessa män är att de inte utåt har mer än någon annan. De kan vara normalbyggda, spinkiga, mulliga, långa eller korta. De bara har någon slags sexappeal som tränger sig igenom. Men hur får man den? Och är det samma för kvinnor? Upplever män att en kvinna bara lyser av enbart närvaro?

Saker som får mig tänd:
- Sexiga, manliga händer. En konstig fetisch jag har. Men händer säger mycket om en mans manlighet.
- Intelligens. Detta krävs inte på einstein-nivå utan funkar helt ok med vanlig hederlug allmänbildning.
- Intressen. Att män har ett intressant intresse som han kan berätta om som gör mig nyfiken och intresserad av att höra mer!
- Kläder och stil. Det finns inga stora krav mer än stil. Märken och vart kläder handlas rör mig inte i ryggen. Det ska sitta bra, matcha ok och se bekvämt ut. Olle, Rockkillen och Sötnosen är tre fantastiska exempel. Har aldrig sett män passa så sjukt bra i sin stil då det passar deras utseende.
- Humor, humor och humor. Extremt viktig då min egen är lite vrickad :)
Efter att ha gått igenom detta kan jag bedöma vad jag vill ha och naturligtvis hitta fler exempel på saker som tänder mig. Men i dejtingsyfte är det detta som gäller :)

I vilket fall skulle jag gått på dejt ikväll. Men jag fick kalla kårar. Jag bangade. Jag känner en konstig känsla i kroppen med denna människa och blir mer och mer misstänksam. Tror man ska lita på magkänslan mer än man tror.



Denna bild gillade jag. Inte bara för att mannen på foto är tatuerad och har ett dö-skalle-svettband utan mer för att texten på t-shirten är så typiskt karlar! Hur kan man som en av det motsatta könet veta att man kan knulla? Och fort det går det för många. Hur kan jag veta att jag är bra i sängen? Jag tror att jag är det. Jag får höra det. Men talar man alltid sanning i sängen? Kanske i förhållanden, men annars? Jag tror jag sagt många gånger till män att de vart bra - trots att jag inte tyckte det. Sundsvall var säker på att jag kom sist. Jag pallade inte berätta att jag hade skönt - men tyvärr inte kom. Det är en "sänglögn".

Har glömt berätta att jag messat och pratat på msn med Kompisen ikväll igen. Han ska till Stockholm i helgen. Det lutar åt någon slags liggturné... får se hur det slutar. Han ska ut med Exet på lördag, så kanske, kanske inte.

Nu ska jag sova..
-:Over and Out:-

Kommentarer
Postat av: Mr. Anonym

kanske kika in i forumet på c-r.se? btw, gillar den uppriktiga tonen i din blogg, återkommer ofta!

2009-04-03 @ 08:32:28
Postat av: Tisdag

Vill du få en sammanfattning av spelet?



1) Var hel och ren. Bär din stil. Trivs med dig själv.

2) Prata med riktigt många människor. Direkt du blir intresserad: Ta kontakt!

3) Men var inte för jävla på.

4) Lyssna!

5) Se till att göra roliga saker, så att du är glad och har intressanta samtalsämnen.



Ganska basic va? Grunden till framgången är att boken är välskriven, och att en del av tipsen är ohämmat manipulativa (för att få uppmärksamhet i media, misstänker jag).



Vet inte om punkt 3 gäller för tjejer. När jag blivit uppraggad, var det av flickor som var ganska rakt på sak ;)

2009-04-03 @ 10:26:47
URL: http://tisdagssagor.blogspot.com
Postat av: Sofia

Håller med dig om händerna, finns det något sexigare än stora manliga händer ? Mums ;)

2009-04-03 @ 14:16:02
URL: http://justafairytailnow.blogspot.com
Postat av: Me

Jag är av manliga könet.

2009-04-03 @ 15:27:05
Postat av: Samborombom

Intressant med smojos egna lilla "the game"bibel! Det där med utstrålning kan man fundera mycket på, och ibland känner man att man har den. En självuppfyllande profetia kanske, men då har man det.



Det fins någonting otröligt osexigt i att utge sig för att vara bra om man inte är grym. Lite som stand-up-artister. Säger man att man är rolig måste man vara JÄVLIGT kul för att det ska funka lixom. Dessutom kan man inte veta att man är bra, bara att man älskar att göra allt för att få den andra att njuta. En sån T-shit kanske man skulle ta och trycka upp?

2009-04-03 @ 16:20:24
Postat av: Smojo

Rekordmycket respons för att vara Smojos lilla blogg :) Gör mig superglad! För ibland vill man veta av folk som kanske vet bättre!



Samborombom - Eller hur? Ingen kan ärligt veta om man är bra. Den sanningen kommer aldrig riktigt till en. Viktigast är väl att våga säga till sin partner vad man vill ha så man kan förbättras!



Me - Fint ;) Har du ingen blogg man kan läsa i?



Sofia - Mmmmm eller hur, man kan (utan att mena det) tycka att en dejt går åt skogen om händerna inte passar in :)



Tisdag - Min trogne! Underbart sammanfattat :) Bör jag sluta läsa? Nu när jag vet allt liksom ;)



Mr Anonym - Tack tack! Jag blir rörd och stolt över att min uppriktighet uppskattas, jag älskar nämligen att skriva den här bloggen :D

2009-04-03 @ 18:13:08
URL: http://smojo.blogg.se/
Postat av: Me

Nej. jag har bara msn.

2009-04-03 @ 21:50:20
Postat av: Me

Har du oxå tråkigt?

2009-04-03 @ 22:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0